Monday, March 23, 2015

Ibu Hamil Minum Air Gula aka Orange??? (20weeks)

Salam ADORE... Maaf-maaf nurse..Aku baru balik bercuti maklum la..sampai lupa nak berpuasa untuk minum Air Gula...Patut 12/03 g minum air gula...Tapi Apakan daya...lupa nok puasa malam tadi.Aku mesej nurse untuk maklumkan.Nasib aku baik,nurse aku baikk..hohoho.....! Aku akan g minum Air Gula pada 19/03...Jeng-jeng...Lapar jugak perut nie menahan lapar..hoho...Sebab sebelum tue aku ganti puasa yang belum habis diganti lagi...lagi 5 hari..! Stress Mak.!  Takut jugak terluah balik Air Gulanya...Aku sampai Klinik dah lewat cikit,tapi nurse cakap boleh lagi.Apa lagi dia suruh Aku ke Makmal darah..Sampai Makmal.Aku tunggu giliran berdabau jugak la..Takut manis sangat..Staf tue ambik dari peti sejuk,macam tue la tapi xsejuk pun Air Gulanya..huhu.
Jeng-Jeng..nie la Air Gulanya........


Nie botol Air Gula yang bakal Aku minum...hohoho..excited kottt..


First taste aku waaaaa....sedap !!! macam air orange pekat dan air twister je....eeee..mcm menakutkan sangat..hakikatnya,best! Aku minum perlahan2,xnak gelojoh,takut termuntah pulak.Xsanggup aku..Aku cool je,merasai nikmat Air Gula tue,xsampai 10 minit dah habis Aku minum.Bangga oooo..Pastue kena tunggu 2jam lagi tanpa minum dan makan untuk ambik resultnya.Aku dan Husband balik la rumah,siap tidur lagi.Aku rasa nak muntah je,tapi kuatkan diri tidur.Pastue pukul 11 pagi Aku g Klinik.Alhamdullilah result ok,xtinggi pun gula dalam badan.Aku kena cek minum Air Gula sebab abah ada kencing manis.Nurse risau la kot-kot Aku ada jugak..Alhamdullilah..Aku ok.. :) Pastue Aku esok Aku kena g Hospital Queen Elizebeth untuk g ambik darah...nnt aku cerita yeee...! Tumggu Husband dapat x pas keluar untuk esok..huhuhu..Pastue Aku bagi Nurse keychain yang Aku beli dekat Bandung...untuk Nurse yang baik :) #20 weeks#diaryhamil (Soul Hazel)

No comments:

Post a Comment